Revista Luceafărul
  • Caută pe sit


Colecţia revistei

Anul 1

Anul 2

Anul 3

Anul 4

Anul 5

Anul 6

Fondat 2009 • ISSN 2065 - 4200 Anul 16 → 2024

Interferențe ,,Salonul Anual InterNațional” – Ediția a V-a

ParvanPrimit pentru publicare: 13 sept. 2016
Autor: Prof. Lucica PÂRVAN
Publicat: 13 sept. 2016
Redactor ediție: George-Lucian ARHIP
Editor: Ion ISTRATE

 

Interferențe Salonul Anual InterNațional – Ediția a V-a


 

Ajuns la a-V-a ediție, găzduit firesc de Galeriile de Artă „Ștefan Luchian”, onorat de „prezența” pictorului Ștefan Luchian, comemorat în iunie acest an la un secol de la moarte, prin lucrările aflate în patrimoniul muzeului botoșănean și în colecția Dantes, Salonul InterNațional de Arte Vizuale – Interferențe generează în fiecare an impresia unui eveniment de anvergură artistică și solidaritate profesională. Aș putea chiar să afirm că Interferențe a devenit un necesar cu care ne-am obișnuit, care și-a lărgit în fiecare an sfera invitaților, iar Liviu Șoptelea, în calitate de curator și președinte al Societății Culturale Expo-Art, este cel care a impus această regularitate.

E reconfortant să știi că artiștii trudesc de la un an la altul pentru ca viața noastră să pară un pic mai frumoasă și este, fără îndoială, meritul organizatorilor că nu acceptă decât lucrări realizate în anul care a trecut de la precedenta ediție. Se impune de asemenea remarca că de-a lungul celor 5 ediții cei mai tineri dintre expozanți au scăpat de emoțiile debutului alături de mai experimentații lor colegi, de maeștrii invitați să expună alături de ei (anul acesta Viorica Colpacci) sau în memoria unora dintre ei (Aurel Mocanu Agrippa; Ștefan Luchian).

Dacă îmi pun firesca întrebare ce aduce nou ediția din acest an, primul răspuns ar fi cel legat de diversificarea motivelor picturale concomitent cu menținerea simultană a unor opțiuni mai vechi verificate și validate în timp de adeziunea publicului. Al doilea ar fi că va trebui să reflecte câștigurile în plan estetic ale fiecărui participant. Vorbind despre participanți, se cuvine să remarcăm și în acest an o prezență numeroasă, peste 30 de .artiști din Botoșani, Suceava, Iași, Neamț, Bacău, Constanța, Mureș, Cluj-Napoca, București și Tonbride-Anglia. Sunt expuse, într-un spațiu, (recent igienizat pe doar jumătate din sală) lucrări de pictură, grafică, sculptură, instalații, ceramică, artă fotografică, tapiserie semnate de: Ciprian Ailoaie, Marcel Alexa, Andrei și Diana Alupoaie, Donița Andronic, Aurelian Antal, Vlad Anuța, Aurel Azamfirei, Silviu și Claudia Babii, Eugenia Boteanu, George Burlacu, Ioana Călinescu, Robert Cobuz, Maia Cociurcă, Sabin Dumitriu, Radu Florescu, Victor Foca, Valeriu Gorgan, Florin Grosu, Talida Grunzac, Gheorghe Huivan, Cosmin Iațeșan, Veronica Mocanu, Iulia Pană, Anca Pintilie, Florin Prodan, Clara Tudoran, Cristina Turiceanu,  Petronela Țurcanu, Liviu Șoptelea, Maria Ursachi, Ciprian Voloc.

Impresia generală este că nu s-au produs schimbări de viziune prea tranșante față de ediția de anul trecut cel puțin, că se mențin anumite ierarhii în ce privește performanțele individuale cu toate că sunt de semnalat și câteva prezențe tinere demne de interes: Maia Cociurcă -pictură, Anca Pintilie și Clara Tudoran – tapiserie, care fructifică virtuțile expresive ale petei colorate în structuri cromatice de o evidentă prospețime. O mențiune specială pentru Robert Cobuz care n-a abandonat pictura în ciuda faptului că acolo unde s-a stabilit  face altceva, și care a ținut să fie prezent cu o lucrare de factură modernă.

Racordați mai direct la experimentele și soluțiile grafice la zi artiștii, cei tineri în special, exprimă cu posibilități artistice variate și în grade diferite adeziunea la vocabularul post-modern.

Câteva cuvinte și despre invitata de onoare a celei de-a cincea ediție a Salonului – Interferențe Viorica Colpacci, născută în România, stabilită în SUA din 1977, este ablolventă a Secției de artă monumentală a Institutului de Arte Plastice „Nicolae Grigorescu” București, clasa profesor Gheorghe Popescu. Este membră a UAP din România, profesor de artă, fondator și director al galeriei Spiritus care funcționează sub egida Institutului Român de Teologie și Spiritualitate Ortodoxă din New York. Anul trecut Institutul Cultural Român a deschis la New York o expoziție retrospectivă Viorica Colpacci, cu lucrări ce țin de sfera artelor decorative și designului. Având un stil inconfunndabil, artista româno-americană se exprimă în diverse genuri și tehnici: sculptor, ceramist, designer. La București a creat un atelier de icoane pe sticlă (Cercul de iconografie al Bisericii Sfântul Pantelimon) și tot la București, anul acesta, în luna august, a prezentat expoziția personală a artistului Liviu Șoptelea deschisă la Elite Art Gallery.

Desfășurată sub sloganul „Nu lăsa arta să moară”, ediția din acest an a Salonului InerNațional Interferențe își propune să atragă atenția asupra unui fapt ingrijorător și anume lipsa de implicare a autoritățior locale în susținerea artelor plastice și a celor care o slujesc. Cel care se ocupă de 5 ani de organizarea acestui Salon, artistul plastic Liviu Șoptelea spune că toate edițiile au fost organizate exclusiv din contribuția artiștilor.

Aș încheia prin a spune că expoziția de față are șansa unei libertăți opționale atât la nivel stilistic cât și la acela al motivelor predilecte.

soptelealavernisaj11sept

 vernisaj11-sept-la-stefan-luchiangorganv

 

 

 

antala

 

 

 

 

 

 

andronicd

alupoaiea

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Abonare la articole via email

Introduceți adresa de email pentru a primi notificări prin email când vor fi publicate articole noi.

Alătură-te celorlalți 2.661 de abonați.

Lasă un comentariu

Drept de autor © 2009-2024 Revista Luceafărul. Toate drepturile rezervate.
Revista Luceafărul foloseşte cu mândrie platforma de publicare Wordpress.
Server virtual Romania