Revista Luceafărul
  • Caută pe sit


Colecţia revistei

Anul 1

Anul 2

Anul 3

Anul 4

Anul 5

Anul 6

Fondat 2009 • ISSN 2065 - 4200 Anul 16 → 2024

Șfichiul zilei. Efectul dezechilibrelor în actul de creație…

ROMÂNIA ÎN ANUL MARII UNIRI – C[entum]
Revista Luceafărul (Bt), Anul – X

Efectul dezechilibrelor în actul de creație… (creatura de zăpadă din fața Catedralei Albe)

Primit pentru publicare: 29 Dec. 2018
Autor: Ion ISTRATE
Publicat: 30 Dec. 2018

Adevărat, creația, de cele mai multe ori, mai ales cea poetică, este o refulare a ceea ce se înfundă în subconștient. O energie ce se poate controla, printr-un echilibru, cu energia conștientului. Raportându-ne la bioenergii, sub aspectul primordialității și importanței acestora, Subconștientul este energia instinctuală (moștenire genetică – energie pozitivă) fără de care nu se poate vorbi de existența unei ființe umane, o energie care atrage energii negative, extrase din stări exterioare, pentru împlinirea necesităților obiectiv-biologice (foame, perpetuarea speciei, apărare și conservare). Conștientul este rezultatul socializării și al cultivării energiilor negative pentru a asigura un echilibru între dorințe și împliniri în planul somato-psihic al personalității umane, ca individ obișnuit. Conștiința individuală, cu cele două componente – Subconștient și Conștient – este parte a Conștiinței sociale care, prin analogie la cele spuse, poate ușor a fi deslușită.
Sigur, posibil să greșesc, cele pe care le-am opinat nu sunt consolidate prin informații recente în domeniul influenței factorilor economico- socialo- culturali asupra calității ansamblului de caracteristici și trăsături ce definesc un profil al personalității umane sau a cauzelor ce provoacă devianță de comportament social.

Unul din factorii principali asupra personalității omului în formare este masa media (online, audio vizuală) și cultura scrisă, cea din urmă aproape abandonată de a fi luată în seamă, familia și școala pierzând parțial controlul fenomenului, fiindcă e deja ,,fenomen”, când se constată că mediul virtual înlătura lectura iar politicile fiscale nimicesc editurile, în general industria și distribuire cărții, asemuind aceasta cu alte îndeletniciri de afaceri purtătoare de taxe și accize. Pe fondul celor spuse, concluziile din zilele acestor tradiționale sărbători sunt evidente, când mass-media ne-a intoxicat cu aceleași prezentări de emisiuni, care intuitiv susțin reclamele marilor afaceri. Sub aspectul efectului și  nu al impactului, mass media e în derivă, lucru ce determină serioase dezechilibre , situații tot mai alarmante ale acțiunii unor indivizi, ca element al unei comunități umane.

Un asemenea aspect l-simțit și l-am dezaprobat la începutul acestui an, când cu toții ne-am fi bucurat de alaiul organizat de cei în drept s-o facă pentru Ziua Culturii Naționale – 15 ianuarie. Ziua Culturii Naționale, marcată la Botoșani prin organizarea manifestărilor Zilele Eminescu, al cărei sorginte e un gest de omagiu și respect pentru Omul total, Mihai Eminescu, făuritorul spațiului cultural românesc modern, a fost întinată de un ,,incident”, cum l-a numit un oficial local, aspect regretabil, cu atât mai mult, cu cât știm, ,,din culise”, cum și de ce a avut loc. S-a produs la scenă deschisă o ,,fătucă” nevinovată, manipulată, sub influența unor fumuri din arderile ierburilor uscate, de vasia și prietenul lui cel mai de seamă, organizatorul cello. Secvența reprezentației a fost pusă la cale de cei doi în discuțiile lor la masa cu pahare…  Detractorii lui Eminescu au justificat că aceasta e arta modernă și că publicul botoșănean e mai lent și greu înțelege noul în creație. Din păcate, ca orice expunere publică a artei, un anumit segment al receptorului public,  a preluat ideea ponegritoare, dându-i o formă materială, în plină iarnă bogată în precipitații, ridicându-se ostentativ nu omul de zăpadă, cum firesc ar fi fost, ci dorința fără prezervativ a obscenității puse la cale pentru a întina Sfânta creație și detronarea Regelui poeziei, tocmai în mica piață a Catedralei Albe, locul de naștere și botez al Marelui Poet. Ce poate fi aceasta*?
Și atunci, cum să lași biciul jos, când peste câteva zile așteptăm cu toții Zilele Culturii Naționale!

Nota:
Lectura suplimentară: https://luceafarul.net/sosia-pornografica-a-medeii

Răspândirea acestei creaturi din spectacol aranjat nu a putut fi trecută cu vederea de către un cunoscut fotograf și un necunoscut poet, botoșăneni. Citiți, priviți și pregătiți-vă să scuipați pe medeea și prietenii ei, vasia și cello, dacă vor îndrăzni să urce pe scenă la Zilele Eminescu, la Botoșani.



Abonare la articole via email

Introduceți adresa de email pentru a primi notificări prin email când vor fi publicate articole noi.

Alătură-te celorlalți 2.661 de abonați.

2 comentarii la acestă însemnare

  1. Macovei Voichita spune:

    Veți avea sustinatori, cu siguranță! Cei care respectă adevăratele valori va vor fi alaturi! Consideratie pentru demersul Dvs!

  2. Stefan Silva spune:

    Prea multi dezaxati se manifesta, probabil la comanda, împotiva unor simboluri nationale.
    ,,
    Tu, care ai fost odată, cu negre plete zburător,
    Universul te cunoaște, ferice nemuritor,
    Dar flecarii și cu fonfii, de pe-aicea și de-a iurea,
    Toți gușații, toți iloții, vor să-ți coacă nemurirea,
    Trag cu vorbe mincinoase, folosite ca ghiulea,
    Vor să-ți stingă strălucirea, să te pună-n debara.„

Lasă un comentariu

Drept de autor © 2009-2024 Revista Luceafărul. Toate drepturile rezervate.
Revista Luceafărul foloseşte cu mândrie platforma de publicare Wordpress.
Server virtual Romania