Emil ARITON
Nimeni nu m-a-nvăţat să zâmbesc şi să râd,
viaţa n- a scuturat peste mine flori albe de măr
şi-am trăit zbuciumat ca în turnuri
o limbă de clopot.
[…]
Când jindul spre fulguire al iernii incipiente
se avânta să preschimbe-ntr-un zmeu
cea mai sensibilă roză a vânturilor
din subcarpaţii răsăriteni,
am îndrăznit reverenţios şi peţit-am
o cititoare de scheciuri şi parodii.
Ludica consimţire a survenit
în ideea de reciproc privilegiu
prin care ea se-amăgea şi spera să rămână
tot mai simpatică cititoare,
precum eu mai împătimit caligraf,
care, nedespărţit de plaivaz,
printează răstălmăciri şi rondeluri.
Tocilarii de şişuri ne-au invitat la un târg
cu ustensile de scris şi de uz culinar,
iar artizanii ne-au sugerat să optăm
pentru o cununie evlavioasă
într-un pronaos al unei chinovii bizantine.
Eliberarea de inhibiţii ca zbor,
ca ieşire din colivie,
poate fi însoţită de şiretlicuri,
atunci când cuvintele sihăstrite-n memorie
alcătuiesc parodii şi sporesc
învolburarea din suflet.
Va trebui să subliniem spre surprinderea
interpreţilor de folclor
şi de bizare alcătuiri literare,
plăcerea comună de-a savura anumite sintagme:
stârcu-n amurg stârceşte interludii,
se-ngemănează vâlva cu vâlvătaia-n haos,
ienibaharul habar n-are când înfloare,
între melc şi săgeată întrecerea-i
la cheremul arcaşului,
nu dăm bacşişuri tocilarilor de şişuri,
şi alte asemenea postromantice bazaconii.
Drept de autor © 2009-2024 Revista Luceafărul. Toate drepturile rezervate.
Revista Luceafărul foloseşte cu mândrie platforma de publicare Wordpress.
Server virtual Romania