Revista Luceafărul
  • Caută pe sit


Colecţia revistei

Anul 1

Anul 2

Anul 3

Anul 4

Anul 5

Anul 6

Fondat 2009 • ISSN 2065 - 4200 Anul 10 → 2018
Revista Luceafărul
Revista „LUCEAFĂRUL” este o publicaţie de cultură, educaţie şi atitudini destinată sufletului neamului românesc. Considerăm că omagierea marelui român Mihai Eminescu, fondator al spaţiului cultural românesc modern, este o provocare şi o datorie de onoare a fiecăruia dintre noi, căreia îi putem da curs în nenumărate feluri. Cu credinţă în misiunea noastră, încercăm să contribuim prin această revistă la crearea unor repere culturale autentice şi stabile.

LUCIAN MANOLE

(AUTO)SFATURI (12)
Autor, Lucian MANOLE

De aceea lumina trebuie să fie obscură, trebuie să fie atenuată, umbrită, pentru a se putea păstra plinătatea luminozităţii (Martin Heidegger);
Când o carte se izbeşte de un cap şi sună a gol, nu întotdeauna este de vină cartea (Nichita Stănescu);
Citind o carte care „să te facă să uiţi că există respiraţie” (Teodor Dună);
A vorbi încet cu ochii care par că devin din ce în ce mai mult rădăcini (Teodor Dună);
A vorbi despre poezie ca despre cel mai mare adevăr la care putem ajunge (Teodor Dună);
A trăi „un deficit de implicare” (Ioan Groşan);
Înainte de a te lega la şireturi trebuie să te încalţi (vorbă bătrânească);
Suntem ceea ce facem (Gordon Livingston);
Orice relaţie e sub controlul persoanei căreia îi pasă cel mai puţin (Gordon Livingston);
Singurele paradisuri adevărate sunt cele pe care le-am pierdut (Gordon Livingston);
În lumea îngerilor, miracolele se măsoară întâi în bunătatea umană şi abia apoi în cea profesională
(Laurenţiu Ciocăzanu);
O carte bună funcţionează ca o icoană
(Cătălin Ştefănescu);
O carte într-o casă generează ceva bun, are o energie benefică (Cătălin Ştefănescu);
A crede „în valoarea de simbol a unei colecţii de cărţi” (Cătălin Ştefănescu);
Dorinţa de a citi va veni după ce o să ni se întâmple, socialmente, nişte lucruri (Cătălin Ştefănescu);
Instinctul urcă până în cele mai înalte vârfuri ale spiritualităţii (Nietzsche);
Lipsa spaţiului de exprimare obligă la concizie (G.G.Constandache);
A vorbi despre „existentul necesar existenţei”
(Ibn Tufayl);
Există „ o unicitate de fond a cosmosului”
(Simona Grazia-Dima);
Macedonski este „teatral”, Tudor Vianu „amen”, Lovinescu „plin de echilibru” (Virgiliu Monda);
Oricât ar părea de ciudat, verbul nu are memorie (Nichita Stănescu);
E greu să ai memorie atunci când tu însuţi eşti în plină acţiune (Nichita Stănescu);
Conştiinţa postmodernă este puterea de a privi realitatea în faţă până la a-i provoca originea (Matei Alexandru);
Există „voci vii şi voci moarte”
(Rodica Drăghicescu);
Frumos este ceea ce place la simpla apreciere (Kant);
Cea mai bună poetă dintre poeţi e moartea
(Rodica Drăghicescu);
La miezul nopţii sinele sunt cele mai frumoase viori (Rodica Drăghicescu);
Schimbarea limbii nu înseamnă schimbarea la faţă (Constantin Frasin);
Închisorile cele mai sigure sunt construite de noi înşine (Gordon Livingston);
Fericirea este riscul suprem (Gordon Livingston);
Încheierea acţiunilor, împlinirea sau moartea lor, ea singură are memorie (Nichita Stănescu);
A gândi în substantive înseamnă să ai o fabuloasă memorie (Nichita Stănescu);
Cioran este o sinteză între Baudelaire, după frumuseţea lirică a textului,şi Pascal, după profunzimea gândirii (Aranka Bogavac le Comte);
Diferenţa dintre un sistem capitalist şi unul comunist e că se folosesc de o altă strategie pentru a înhăma lumea la jug (Alexandru Andrieş);
Cât de frumoasă e antilopa, dacă leului i-e foame, o mănâncă (Alexandru Andrieş);
A fi artist înseamnă să ţii foarte mult la ideile tale, să ţii neapărat să faci cum vrei tu, nu cum e bine
(Alexandru Andrieş);
A-ţi asuma „sarcina lumii” (Jean – Paul Sartre);
Lumea-i plină de oameni talentaţi care-şi justifică eşecurile (Eugen Simion);
A descoperi existenţa unui romanesc al ideilor (Eugen Simion);
Dacă nu învingi în viaţă eşti un ticălos
(Tudor Vianu);
Dacă nu-ţi faci opera eşti un om de nimic
(Tudor Vianu);
Un bun critic nu poate înjura la modul birjăresc, un critic analizează şi dă judecăţi de valoare (Eugen Simion);
Capodopera nu iese din neant, iese dintr-o competiţie a operelor de valoare (Eugen Simion);
Creaţia este singurul surâs al tragediei noastre (Lucian Blaga);
Iubirea ca posibil „al doilea surâs al tragediei noastre” (Lucian Blaga);
Sunt trei mijloace de a înfrunta tristeţile bătrâneţii: pescuitul, şahul şi lectura (Mihail Sadoveanu);



Abonare la articole via email

Introduceți adresa de email pentru a primi notificări prin email când vor fi publicate articole noi.

Alătură-te celor 24 de abonați

Lasă un comentariu

Drept de autor © 2009-2018 Revista Luceafărul. Toate drepturile rezervate.
Revista Luceafărul foloseşte cu mândrie platforma de publicare Wordpress.
Server virtual Romania

Statistici T5