Revista Luceafărul
  • Caută pe sit


Colecţia revistei

Anul 1

Anul 2

Anul 3

Anul 4

Anul 5

Anul 6

Fondat 2009 • ISSN 2065 - 4200 Anul 10 → 2018
Revista Luceafărul
Revista „LUCEAFĂRUL” este o publicaţie de cultură, educaţie şi atitudini destinată sufletului neamului românesc. Considerăm că omagierea marelui român Mihai Eminescu, fondator al spaţiului cultural românesc modern, este o provocare şi o datorie de onoare a fiecăruia dintre noi, căreia îi putem da curs în nenumărate feluri. Cu credinţă în misiunea noastră, încercăm să contribuim prin această revistă la crearea unor repere culturale autentice şi stabile.

SPIRIT ŞI OGLINZI – HORAŢIU MĂLĂELE (3)

SPIRIT ŞI OGLINZI – HORAŢIU MĂLĂELE (3)

Filmografie

HM5Actor
,,Mai limpede ca orice, mi-am descoperit ambiţiile şi slăbiciunile, norocirile şi nenorocirile în viaţa mea, a voastră, a noastră şi toate la un loc răsturnate în viaţa acestor personaje – oglindă vie şi înspăimântătoare a existenţei noastre.” (Horaţiu Mălăele)
– Păcală, regia Geo Saizescu, 1974
– Muntele ascuns, regia Andrei Cătălin Băleanu, 1974
– Gloria nu cântă, regia Alexandru Bocăneţ, 1976
– Pentru patrie, regia Sergiu Nicolaescu, 1977
– Septembrie, regia Timotei Ursu, 1977
– Cântec pentru fiul meu, regia Constantin Dicu, 1979
– Pădurea nebună, regia Nicolae Corjos, 1982
– Melodii la Costineşti, regia Constantin Păun, 1983
– Piciul, regia Iosif Damian, 1984
– Secretul lui Bachus, regia Geo Saizescu, 1984
– Primăvara bobocilor, regia Mircea Modovan, 1987
– Secretul lui Nemesis, regia Geo Saizescu, 1987
– Secretul armei…secrete, regia Alexandru Tatos, 1988
– Maria Mirabela în Tranzistoria, regia Ion Popescu-Gopo, 1989
– Miss Litoral, regia Mircea Mureşan, 1991
– Casa din vis, regia Ioan Cărmăzan, 1991
– Divorţ din dragoste, regia Andrei Blaier, 1991
– Această lehamite, regia Mircea Daneliuc, 1993
– Timpul liber, regia Valeriu Drăguianu, 1993
– Mincinosul, regia Tudor Mărăscu, 1995
– Un deţinut la Auschwitz, regia Domniţa Munteanu, 1996
– Une mère comme on n’en fait plus, regia Jacques Renard, 1997
– Frumoşii nebuni ai marilor oraşe, regia Constantin Dicu, 1998
– Ministerul comediei, regia Horaţiu Mălăele, 1999
– Fii cu ochii pe fericire, regia Alexandru Maftei, 1999
– Faţă în faţă, regia Marius Th. Barna, 1999
– Amen, regia Costa Gavras, 2001
– În fiecare zi Dumnezeu ne sărută pe gură, regia Sinişa Dragin, 2001
– Ţăcăniţii, regia Gerard Cuq, 2001
– Noro, regia Radu Gabrea, 2002
– Adio, Europa, regia Tudor Mărăscu, 2003
– Ambasadori, căutăm Patrie, regia Mircea Daniliuc, 2003
– Maria, regia Călin Petre Netzer, 2003
– Magnatul, regia Şerban Marinescu, 2004
– Damen Tango, regia Dinu Tănase, 2004
– Siciliana, regia Olimpia Arghir, 2004
– Căsătorie imposibilă, regia Silviu Jicman, 2004
– La urgenţă, regia Andrei Zinca, 2006
– Ticăloşii, regia Şerban Marinescu, 2007
– O scurtă poveste, regia Radu Vasile Igazsag, 2007
– Logodnicii din America, regia Nicolae Mărgineanu, 2007
– Vine Poliţia, regia Traian Corbescu, 2008
– Dragoste pierdută, regia Petre Năstase, 2008
– Larmée du crime/Armata crimei, regia Robert Guediguian, 2009
– Poker, regia Sergiu Nicolaescu, 2010
– Dacă bobul nu moare, regia Sinişa Dragin, 2010
– Ultimul corupt din România, regia Sergiu Nicolaescu, 2012
– Undeva la Palilula, regia Silviu Purcărete, 2012
– Astă seară se improvizează, regia Eugen Todoran, 2012
– Las Fierbinţi, regia Constantin Popescu şi Dragoş Buliga, (2012, 2013)
– Funeralii fericite, regia Horaţiu Mălăele, 2013

Filme regizate
– Nunta mută  – 2008
,,O imagine a umanităţii aflată într-o curioasă şi inexplicabilă somnolenţă, o metaforă a României căreia i s-a luat dreptul legitim de a vorbi cu voce tare”. (Horaţiu Mălăele)
,,Acest film se numeşte, poate, Nunta mută, dar în fapt este un act de divorţ răsunător. De idilismul poporanist, îngâmfa patriotardă, semi-doctismul ideologic şi de sentimentalismul paseist care colorează ruralitatea românească în interpretarea ei artistică, pe ecranele ultimelor decenii. Avem aici o probă de inteligenţă bufă, de moralizare autoironică abil controlată, de post-modernism bine temperat, de răsturnare copioasă a clişeelor realismului şi neorealismului socialist, cu epoca istorică, storytelling-ul, actorii, mediul şi instrumentele din care s-au aglutinat ele, dar cu o viziune regizorală cutezătoare, debordând de o tonică prospeţime. (Emil Hurezeanu)
– Ministerul comediei
(două episoade)
– Pălăria
– Funeralii fericite, 2013
Funeralii fericite este o dramă amuzantă, o operă polisemică, o tragi-comedie, o ambarcaţiune hohotitoare pe un ocean de lacrimi, un film cinic ce spionează viaţa unui om jucându-se cu noi de-a râsu`-plânsu`. Este un film a cărui acţiune se desfăşoară între două de ce-uri? fundamentale: viaţă şi moarte. Un fel de sandviş existenţial. Fiul meu Bogdan surprinde în film cu un personaj inedit prin naturaleţe şi simplitate, total diferit de ceea ce a făcut până acum. Indicaţiile mele s-au întâlnit cu un actor maleabil, matur şi ascultător.
Funeralii fericite a venit după Nunta mută. După logica aceasta ar trebui să urmeze Chiolhan cu îngeri sau Un Crăciun cu Dumnezeu sau mai ştiu eu ce?…. Nu urmăresc calambururi minore şi previzibile şi nici nu-mi fac planuri pe termen lung. Trăiesc ca tot românul de pe o zi pe alta” (Horaţiu Mălăele).
Un film la care ai vrea să plângi, dar nu ai când, pentru că eşti prea ocupat cu râsul. Un film în care, dincolo de scenele de viaţă, dincolo de ipotezele asupra morţii, e multă dragoste”.( Mihaela Serea)
Scenarist
– Nunta mută  – în colaborare cu Adrian Lustig, 2008

HM7Premii
,,Nu am muncit inutil şi nu m-am băgat în lucruri care nu mi-au făcut plăcere. Până la urmă, mi-am făcut un drag din a merge la munca pe care o fac, respectiv, la teatru.
Eu cred că actorii, scenografii, scriitorii, pictorii, poeţii, coregrafii şi regizorii «locuiesc» în acelaşi cartier. «Suntem puţini, dar venim de la Atena!», spunea Pier Paolo Pasolini cu mulţi ani în urmă. Trecerea dintr-un bloc în altul, dintr-un apartament în altul, ţine de acumulări, timp şi şansă.”
(Horaţiu Mălăele)

– Tinereţe fără bătrâneţe-Premiul pentru interpretare, Iaşi, 1975
– Slugă la doi stăpâni-Premiul pentru cea mai bună interpretare, Galaţi, 1976
– Muntele-Premiul pentru interpretare, Galaţi, 1979
– Till Eulenspiegel-Premiul pentru cel mai bun actor, Piatra Neamţ, 1979
– Mâţa în sac-Premiul ATM, 1978
– Familia Toth– Premiul ATM, 1978
– Divorţ din dragoste-Premiul pentru cel mai bun actor, Costineşti, 1991
– Mincinosul-Premiul UNITER, 1992
– Puricele-Premiul de regie A.U.R.,1983
– Puricele-Premiul pentru interpretare la Festivalul Naţional I.L.Caragiale, Bucureşti, 1993 şi Premiul Asociaţiei Umoriştilor Români, pentru interpretare, 1993
– Escroci în aer liber-Premiul pentru regie la Festivalul Comediei Româneşti; Premiul pentru regie Ion Băieşu; Premiul pentru interpretare, Buzău, 1994
– Carlo contra Carlo-Premiul de regie la Festivalul Comediei Româneşti, 1994
– Escroci în aer liber-Premiul de regie A.U.R.; Premiul de originalitate la Festivalul Ion Băieşu, Buzău, 1995
– Lecţia-Premiul special al juriului la Festivalul de Teatru Contemporan Braşov, 1996
– Un deţinut la Auschwitz-Premiul special al juriului, Braşov, 1996
– Unde-i revolverul?-Premiul UNITER, 1998
– Bani din cer-Premiul pentru cel mai bun spectacol la Festivalul Naţional de Comedie, Galaţi, 2001
– Dineu cu proşti-Premiul de excelenţă pentru rolul Francois, la Festivalul dramaturgiei contemporane, Braşov, 2009
– Nominalizare la Galele UNITER, 2010
– Numindu-l ,,un continent al celebrităţii”, primarul capitalei i-a conferit un loc binemeritat pe ,,Aleea Celebrităţilor” – 2012.

7Cărţi publicate
,,Eu cred că un spectacol, ca şi un personaj teatral, ca şi personajele unei cărţi trebuie să trăiască în zona ambiguităţii. O explicitare este deseori nocivă pentru că te pune pe gânduri. Aşa sunt şi cărţile lui Márquez, ele trăiesc în zona aceasta a dialogului cu cititorul. Márquez te trage după el, te pune pe tine să visezi, ca şi cum ţi-ar deschide o fereastră sau ţi-ar deschide o uşă…Parcă îţi zice : «Du-te!».”(Horaţiu Mălăele)
– Horaţiu despre Mălăele , Editura Elena Francisc Publishing,  2008
,,Actorul Horaţiu Mălăele se întâlneşte cu scriitorul Mălăele, cu puştanul Mălăele, cu prietenii lui Mălăele, cu rolurile lui Mălăele, într-o carte scrisă de Horaţiu Mălăele.” (Dan Boicea)
– Rătăciri, Editura Allfa, 2012
,,Nici poezia, nici proza, nici eseistica nu sunt nişte locuri în care s-ar putea aştepta cineva să fiu găsit. Eu însumi sunt surprins de această rătăcire, uneori programată… Aceasta este o carte a poveştilor, a amintirilor, a vorbelor în vânt, care îşi ajunge sieşi, aşa încât nu cred că voi mai comite alta.” (Horaţiu Mălăele)
,,Rătăciri este o carte în care omul Mălăele ne deschide o uşă a sufletului său şi ne lasă cu prietenie să privim înăuntru. Vom fi fascinaţi de sensibilitatea scrierii lui, de tristeţea suavă a unor pasaje, de veselia copilărească a altora sau de jocul, umorul şi fina ironie cu care Horaţiu încă ne surprinde. Rătăciri este o carte în care te vei regăsi cu siguranţă. (Mario Demezzo)
,,Volumul care transcrie lucrurile importante din viaţa unui om care ştie cum să se joace cu verbul «a juca». (Dan Boicea)

HM4Directorul publicaţiilor ,,TOP HUMOR” şi ,,SATIRUL”
Preşedintele Fundaţiei ,,SCENA”
Membru al Uniunii Artiştilor Plastici
,,Desenul este modul meu de a colabora cu lumea. E un modus vivendi. Nu sunt un caricaturist în sensul clasic. Fac mai degrabă ceea ce eu numesc o «graficatură», la graniţa graficii cu caricatura. (Horaţiu Mălăele)
Autor a peste 3000 de caricaturi în 36 de expoziţii naţionale şi internaţionale

 

 

 

File din rubrica ,,Spirit şi oglinzi” vor vedea lumina tiparului în volumul cu acelaşi titlu, într-o ediţie de colecţie pentru bibliofili, sub egida Asociaţiei Culturale ,,REGAL D’ART”.
Lili Bobu şi Narcis Constantin Avădanei



Abonare la articole via email

Introduceți adresa de email pentru a primi notificări prin email când vor fi publicate articole noi.

Alătură-te celor 20 de abonați

Lasă un comentariu

Drept de autor © 2009-2018 Revista Luceafărul. Toate drepturile rezervate.
Revista Luceafărul foloseşte cu mândrie platforma de publicare Wordpress.
Server virtual Romania

Statistici T5