Becali, făcătorul de bani, e modelul ascuns al unor oameni cu mari pretenţii (Livius Ciocârlie);
Scrisul e lucrul dracului, scoate ce e mai rău din noi (Livius Ciocârlie );
Cercul atât de restrâns… încât să nu te includă şi pe tine (Livius Ciocârlie);
Una e să nu poţi citi o carte… alta e să nu ştii s-o citeşti (Livius Ciocârlie);
Ce mult pierdem cu vanitatea care ne roade ceas de ceas (Marina Constantinescu);
Câteodată artiştii cei mai demni de admiraţie sunt… „greu de developat” (Ernst Junger);
A vedea… „pasărea care-şi înghite umbra” (Vasile Gorduz);
Un artist există, poate, dinainte de a se naşte (Vasile Gorduz);
Filiaţie colectiv durabilă precum o… „sumă de voievozi” (Petre Ţuţea);
Cel mai greu nu e să-i spui unei femei că o iubeşti, ci să nu-i spui ( San-Antonio);
Când dau de greu, poeţii nu încearcă să scape, ci caută un titlu (San-Antonio);
Nemţul ar vrea să-i înţeleagă pe austrieci, dar nu reuşeşte. În schimb, austriacul poate să-i înţeleagă pe nemţi, dar nu vrea (constatare poloneză);
E fără noimă lumea dacă n-o văd sub unghi cromatic (Şerban Foarţă);
Cine n-a făcut nimic nu poate să ierte pe cine n-a făcut destul (Lucian Raicu);
Nu întotdeauna cei care au participat la evenimente extreme sunt şi cei mai buni povestitori (Ioana Ieronim);
Copilul, necunoscând ce este păcatul, nu cunoaşte nici ce este iertarea (Varujan Vosganian);
Fiecare trecere dincolo devine o petrecere dincoace (Dan C. Mihăilescu);
A face… „tubaj cu un şarpe” (Diana Corcan);
Suprarealismul… ca efect controlat (Gabriela Gherghişor);
Nu e simplu să locuieşti într-un punct (Diana Corcan);
Scrisul ca un perpetuum harachiri al expresiei (Daniel Pocovnicu);
A te întâlni cu … „îngerul nopţii care caută-n ciuture pe la fântâni” (Aurora Barcaru);
Senzaţia pe care ţi-o dă … „zgomotul străzii care trânteşte cuvântul şi-l face ţăndări” (Aurora Barcaru);
O imagine… „verticală precum ţipătul” (Carmelia Leonte);
A fi rătăcit într-o… „pădure de idei” (Carmelia Leonte);
Noaptea este o certitudine a soarelui (Nicolae Mihai);
Citeşte nu întunericul, ci vibraţia lui (Nicolae Mihai);
Există un efect dat de … „gheara nimicului” (Nicolae Mihai);
Timpul ca un … „tren în plină viteză” (Nicolae Mihai);
Muzica este o scară către Dumnezeu (Wilhelm al II-lea);
Cereţi drepturile de la viaţă: învaţă să fii nemernic (replică din filmul „Vanilla Sky”);
Un suflet bine organizat presupune realism în observaţie şi idealism în aspiraţii (Garabet Ibrăileanu);
Numai proştii sunt destul de inteligenţi ca să nu înşele iluziile (Garabet Ibrăileanu);
Mâna-ochiului scrie ceea ce ochiul-mâinii îi inspiră (Michel Camus);
Noi actorii, jucând atâtea personaje, le încărcăm în spatele nostru într-un rucsac şi le ducem cu noi. Şi, la un moment dat, nu mai ştii cine eşti (Marin Moraru);
Între valoare şi succes nu există o contradicţie, dar nici o altă relaţie (Tudor Călin Zarojanu);
Valoarea nu implică succesul, dar nici insuccesul nu probează valoarea (Tudor Călin Zarojanu);
„Şi-ntr-o fină discordanţă / Cu priveliştea sonoră, / Merg aşa, cam la distanţă, / El major şi ea minoră” (George Topârceanu);
Permanenta încercare… „de a ne ridica din colbul nostru mioritic” (Grigore Cartianu);
Drept de autor © 2009-2024 Revista Luceafărul. Toate drepturile rezervate.
Revista Luceafărul foloseşte cu mândrie platforma de publicare Wordpress.
Server virtual Romania