Mergeti pe Amazon si vizitati pagina mea de Autor. Sunt Victoria Duțu, toate cărțile mele în română, engleză, spaniolă și franceză sunt publicate pe Amazon. Am și 37 de Albume de artă cu picturile create de mine, ni se adresază.
Vă invit să citiți romanul meu, ”Rafael”. Este o radiografie a societății de astăzi, cu un personaj puternic care nu face niciun compromis, care se opune la toată decăderea din timpurile de acum; este condiția unui scriitor care alege să fie o ființă care trăieste demn într-o lume care preferă privirea îndreptată în jos și capul plecat, al celui care gândește. Volumul 4 are 500 de pagini, face parte din ciclul „Singurătatea tatălui…”, dar poate fi considerat și de sine stătător, este părerea unuia dintre recenzenții lui.
Vă invit, dați căutare pe internet după numele meu Victoria Dutu, pentru a vedea toată activitatea mea.Veți afla despre mine,Victoria Duţu este absolventă a facultăţilor de Matematică şi Filosofie. Sunt scriitoare, pictoriță, public în America la AuthorHouse, BookVenture, Amazon și București Albume de artă și cărți în limbile română, engleză, spaniolă și franceză. Am fost la Târgul de Carte de la Miami în 2018. Am obținut premiul “Casanova” pentru artă la Veneția, am câştigat premii naţionale şi internaţionale de pictură și de poezie şi am făcut expoziţii de pictură în ţară şi străinătate : Carousel Louvre Paris, Roma, Cannes, New York, Oxford, Londra, Berlin, Viena, Sanremo, Polonia, Austria, Elveția, Germania, Franța, Bucureşti, Romania. In perioada 6-12 decembrie 2021 am participat la Festivalul de Artă Sacră din Franța, la Compiegne, nu departe de Paris, Franța și am luat Premiul Prix Géant des Beaux-Arts.
Cele 9 cărți publicate în București așteaptă pe oricine. Au titlurile : Luminile Dragostei, Gabriel, Maria, Anonimă, Există un Tu, Ilinca, Între toacă și clopt, Sfera de foc.
Achizitionarea unor asemenea opere de artă faceți-o Cu gandul la Ștefan Luchian
MARIN IFRIM: INTERVIU CU VICTORIȚA DUȚU
Încerc să găsesc în tot ceea ce fac un sens, și Acela este Dumnzeu. (Victorița Duțu)
– Marin Ifrim: – Stimată Doamnă Victoria Duțu, aveți o carieră artistică impresionantă. Excelați atât în pictură, cât și în literatură. Ce a fost la început: pictura, literatura sau amândouă?
-La inceput a fost matematica și este și acuma preaocuparea de bază și îmi pare foarte rău ca nu pot să fac cercetare matematică de înalt nivel. Deși sunt preocupată de un capitol din geometriile neeuclidiene și de geometriile diferențiale, nu stau foarte mult timp aplecată asupra lor. Pictura și poezia mă atrag ca un magnet. Sunt atrasă de o formă de căutare și de exprimare a minții și a trăirilor.
Eu nu fac deosebire în mintea mea și în stările mele interioare între matematică, filosofie, teologie, poezie și pictură. Studiind matematica, tot timpul am simțit nevoia să mă duc mai departe. Practic matematica m-a împins către celelalte domenii ale cunoașterii. Orice mathematician împătimit știe asta. Dacă faci mate cu cea mai mare seriozitate este imposibil să nu ajungi la poezie, la artă. După mate a fost poezia si apoi pictura care a venit ca o nevoie interioară de a vedea, practic de la geometrie mi se trage.
– Paradoxal, sunteți profesor de matematică. Cum se împacă toate aceste domenii aparent opuse?
-La mine toate aceste domenii atât de diferite au la bazâ ceva essențial, care să le lege în mod fundamental, teologia. Teologia stă la baza cunoasterii pentru că ea dă sensul. Încerc să găsesc în tot ceea ce fac un sens, și Acela este Dumnzeu. Eu văd unitatea lumii în Iisus Histos. Persoana Mântuitorului Hristos este cea care dă unitate lumii și unitatea tuturor domeniilor de cunoaștere, pentru că această cunoaștere de acum și cea viitoare este cel mai mare dar făcut omului de către Dumnezeu. Este cel mai frumos gând și cea mai frunoasă stare aceea a împreuna lucrării omului cu Dumnezeu în descoperirea tainelor lumii. Nu cred că lumea cunoaște pentru că se pune în accord cu Mefisto. Mă gândesc la o altă stare, la un alt poem al firii restaurate, al dialogului și al stării de dialogare în permanență a omului care e căutator și căutat în toate de Adevărul unic, Hristos.
– Cum vă descurcați când e vorba despre expoziții în străinătate. Își poate permite un artist român deplasarea în marile centre culturale din Europa sau din locuri mai îndepărtate?
-Da. Categoric da. In vremea pe care o trăim acuma, da. Noi ca țară avem deschidere, posibilitățile de călătorie sunt foarte diversificate și datorita internetului, dacă te pui în accord cu toate mijloacele de comunicare care sunt făcute să fie foarte eficiente, rapide și ieftine sau scumpe, adică există un preț pentru fiecare buzunar, da, reușești să găsești ce ți se potrivește. Sigur că e greu să strângi bani, dar nu cred că într-un an de zile nu poți să fii atât de zgârcit cu tine, încât să renunți la câteva chestii inutile și să pui câțiva bani pentru un congres sau un festival de literatură sau de expoziție. Cauți varianta care e cea mai bună pentru tine. Bine, trebuie să știi engleza la nivel de bază, conversație, și să fie cât de cât corect, mai faci greșeli, că asta e, dar să te poți descurca, să te poți exprima și să te poți înțelege. Un sit fff bun de învățare a pronunției și nu numai http://www.elllo.org. Sigur că poți să îți permiți. Iți iei bilet cu o jumătate de an înainte că e la jumătate de preț. 100 euro dus întors până la Londra cu avionul, chiar și mai jos dacă ai noroc, 80 euro. Cât te costa trenul de la București la Arad dus întors? Nu e cam tot atât. Poate chiar mai mult. Apoi cauți hoteluri, hoteluri mai ieftine de o stea, de două, unde dai pe noapte 60 euro, și nu mergi singur, mergi cu un prieten să împarți cheltuiala. Nu te plimbi cu taxiul în țara respectivă ci cu mijlocele de transport în comun. Cu taxiul până la aeroport în Viena e 60 euro și cu autobuzul 6 euro. Îți cumperi o cartelă pe 3 zile să poți face orice călătorie vrei, ai liber pe metrou, tramvai, autobus. 19 euro 3 zile în Viena. Nu cred că cineva nu poate pune 1500 de lei adica 350 euro deoparte pentru o călătorie. Nu cred. Sunt scriitori care fumează 1000 euro pe an. Renunți la țigări și alcool și pui banii pentru un festival de literatură. Ești bogat și sănătos. E foarte simplu dar trebuie să fii zgârcit și foarte descurcăreț și să îți planifici asta din timp. Trebuie să îți recauți pe net multe colaborări, să discuți cu scriitorii din alte țări, e foarte frumos să faci asta. Decât să te uiți la televizor mai bine înveți engleza, tot cu ajutorul internetului și vorbești cu un scriitor din altă țară și citești poezii într-o altă limbă. Îți folosește la creier.
– Ce planuri artistice imediate aveți?
-In septembrie plec din nou la Viena pentru câteva zile, cu un bilet cumpărat de câteva luni bune în urmă la un târg de afaceri, organizat de Camea de Comerț a Vienei. Am și eu un stand și mă prezint cu picturi.
– Unde credeți că expozițiile pe pictură sunt mai tentante, la Paris sau la Londra?
– In ambele țări a fost bine pentru că am avut public și a fost vizitată expoziția. E foarte important să fii promovat când faci o expoziție și aici a mers totul foarte bine, ca pe roate. In orice țară expozițiile sunt extraordinare, cu o conditie, să vină lumea. Iar ca să ai lume la un vernizaj trebuie să muncești la promovare, care e o muncă epuizantă. Dacă galeristul sau galleria își face treaba cu promovarea și aduce lume și apare totul în presă și artistul e promovat e foarte bine, în orice țară ai fi chiar și într-un oraș de provincie. Dacă o faci la Viena și nu știe nimeni de eveniment că ceva nu a mers, e foarte frustrant, dar înveți și cauți altă galerie care își face treaba cu promo, sau îți faci singur, dacă poți. Dar ceea ce merge mai ales la noi la români, este să nu faci doar un singur eveniment. Să faci un eveniment în care să ai și muzică. și poezie, și artă. Și atunci ai evenimentul asigurat.
Și la noi e foarte multă dragoste de artă, dar trebuie să insiști mai mult. La Londra publicul vine, că îi place, e educat să vină, la noi e puțin mai greu, dar dacă te agiți trebuie să îți iasă. In afară e mai ușor că astea merg de la sine. Evenimetul e anunțat, pârghiile sunt făcute cu ani în urmă, de aceea e preferabilă o expoziție în afară. E mai frumos ca în România unde trebuie să muncești doar tu și să faci tu totul, acolo ești ajutat, își face galleria treaba foarte bine. Și te simți bine că tu esti artistul, ești puțin mai relaxat. Nu pui tu vinul, il pune galleria. Aici trebuie să vii cu sacoșele cu mâncare, cu băutura, ca la pomană la bunicu…
Ca să ai succes trebuie să ai foarte multă răbdare, să nu te descurajezi și cel mai important lucru este să nu îi iei în seamă pe cei care te batjocoresc, care te umilesc, chiar dacă sunt oameni așa ziși mari, care ocupă o poziție, sau cei mici , care nu te bagă în seamă, acei oameni nu contează, pentru viitorul tău. Pentru că în tot ce faci mai ales în treburile astea legate de artă, oamenii care dau cu pietroaie în tine sunt mulți din păcate și ei nu contează, trebuie să îi cauți numai pe aceia care te înțeleg și care te vor și alături de care poți construi ceva. Dar e foarte greu până ajungi la tăria asta. Cum spun sfinții în filocalie să nu ți se aprindă capul nici cu lauda nici cu ocara. Trebuie să te educi să fii de neatins la nivel mental. Eu ca să am expoziție de pictură la Londra am trimis timp de câteva luni de zile informări cu mine și cereri ca să fac expoziție la 20 de galerii din Londra și mi-a răspuns doar una singură. Care Galerie m-a primit, la aceea m-am dus. Aceasta a contat. Pentru restul mai încerc, nu mă las bătută.
MARIN IFRIM, interviu cu Victoria Duțu, informații postate aici, pentru conformitate, Ion N. Oprea, Iași, 11 iunie 2022
Drept de autor © 2009-2024 Revista Luceafărul. Toate drepturile rezervate.
Revista Luceafărul foloseşte cu mândrie platforma de publicare Wordpress.
Server virtual Romania